Vásárlási feltételek:Az át nem vett csomag felesleges anyagi és környezeti kárt okoz, vigyázzunk a természetre.
Köszönjük, hogy Ön is gondol erre:
GLS automata 0-24 |
1 490 Ft |
GLS csomagpont |
1 590 Ft |
GLS házhoz szállítás |
1 890 Ft |
MPL automata 0-24 |
1 490 Ft |
MPL csomagpont |
1 590 Ft |
MPL házhoz szállítás |
1 890 Ft |
Utánvét kezelés díja |
+ 390 Ft |
- Fizetési lehetőségek: bankkártyás vagy utánvétes (+390 Ft) vagy előre utalásos. A vásárlás folyamatában tudja kiválasztani az Önnek megfelelőt.
- Telefonszámunk: 06302195847 (ügyfélszolgálat 9:00-15:00) A Rendelés telefonon is leadható.
- A részletes szállítási díjakat és a fizetési lehetőségeket a jobb sarokban a "FOGYASZTÓ BARÁT " menüben találja meg (asztali gépen).
- Utánvétes fizetés 100.000,- forintig lehetséges, Ezen felül sikeres bankkártyás fizetéssel vagy előre utalással kerjük teljesíteni,
Lentebb: Jótállás és az Elállási nyilatkozat minta
Konkrét termék keresése esetén legegyszerűbben a keresőnkbe beírva vagy a főkategória lenyitása után, az alkategóriákban való böngészéssel.
Kattintsunk a termék nevére vagy a fotójára, ezzel belépünk a termék saját oldalára, ahol a termék többi képét meg tudjuk tekinteni, színt, méretet vagy egyéb paramérert a legördülő listából ki tudjuk választani, itt írhatjuk be a kívánt darabszámot is, a kiszerelés szorzatának megfelelően.
( pl: ha 50 méter a kiszerelés de mi 150 métert szeretnénk akkor 3 -at kell beírni a mennyiséghez.)
Ha ez rendben van a Beteszem a kosárba gombra kattintunk, bejutunk a kosárba, ha még akarunk vásárolni akkor a szállítási módok alatt a " vásárlás folytatása" linkkel folytathatjuk a vásárlást, vagy a bal oldali menü vagy a kereső segítségével is új terméket tehetünk a kosárba.
Ha egy terméknél nincs válaszható paraméter akkor egyenesen a Beteszem a kosárba gombra kattintva gyosan bejuthatunk a kosárba.
Fontos : a kosárban még mindig van módunk minden egyes termékhez megjegyzést írni. (pl: szín, árnyalat...)
A kosár tartalmát a Megrendelés gombra kattintás előtt még tudjuk módosítani, hozzá tenni, törölni a itt választhatjuk ki a szállítási és a fizetési módot is. Bankkártyás fizetési mód esetén a bank oldalára navigál a rendszer, majd fizetés után vissza. A Vásárlás összegét a lehet újra számoltatni, ellenőrizni.
A következő lépésben ki kell tölteni a megrendelőlap mezőit. Külön meg lehet adni a szállítási és a számlázási címet is. Pipálja ki,a négyzetet, ha más a szállítási és a számlázási cím. Itt újra van egy "Megjegyzés" mező. A * -os mezők kitöltése közelező.
Az Elfogadom az Általános Szerződés Feltételeket ki kell pipálni, innen még mindig vissza lehet térnia kosárhoz de akkor a beírt adatokat újra kell írni a kosár tartalma nem vész el.
A Megrendelés elküldése gombbal befejezzük a rendelést. Innentől él a távollévők közötti szerződés.
Automatikus e-mail üzenetet fog kapni a rendszertől ebben lesz a felhasználói azonosítója ( e-mail cím) belépési kódja is, a levél legalján!
A Számla kiállítása az Ön által megadott adatok alapján fog történni PDF formátumban, ezért ügyeljen arra, hogy mi fog megjelenni a számlán.
A rovidaruexpress.hu webáruházban szereplő termékeket webáruházon keresztüli vásárláson kívül lehetőség van telefonos (06302195847) és e-mailes rendelésre is.
***
Külföldi vásárlóknak:
Bankkártyával kell kifizetni – mert akkor nincs nagy banki költség- és amennyiben van érvényes EU-s adószámuk, ellenőrzés után visszafizetjük a kártyára az ÁFA összegét. A számlát pedig a csomagban küldjük. A szállításnál a külföldieknek szóló szállítási módot kell bejelölni, amennyiben 2 kg alatti csomagot kér, ha nagyobb rendelést szeretne leadni abban az esetben e-mailt írjon előbb: info@hungarybox.hu
Fontos!
Áruházunkban azokat a termékeket tudja azonnal megvásárolni, melyekből raktárkészlettel rendelkezünk. Előfordulhat bizonyos esetekben, hogy időközben az adott termék elfogyott és rendelnünk kell. Ebben az esetben vevőszolgálati munkatársunk tájékoztatást ad Önnek a termékkel kapcsolatos lehetőségekről, a várható szállításról..
Egyedi méretre vágott termékeket pl: tüll - nincs módunkban visszavásárolni, ezért az ilyet körültekintően rendelje meg.
További információk röviden:
- Minimum vásárlási limit: 1000 Ft
- Utánvét kezelés díja: +300 Ft
- Szállítási határidő: munkanapokon 1-max.5 nap. Eltérő esetben felvesszük Önnel a kapcsolatot.
- Termékek ára: A feltüntetett árak minden esetben tartalmazzák az ÁFA-t, de az esetleges kedvezményeket és a házhoz szállítás költségeit nem.
- Rendelés felvétel interneten keresztül online: non-stop, 0-24
- Telefonos vevőszolgálat : Hétfőtől-péntekig 9-15 óráig Elérhetőség: 06-30-2195847
- Rendelés feldolgozás: utánvétes vásárlás esetén 12:00 óráig beérkezett rendelést akár még aznap feladhatjuk, készlettől függően.
- Előre utalás esetén - kap egy üzenetet tőlünk e-mail-ben" utalás indítható" szöveggel és a bankszámlaszámunkkal - az összeg beérkezése után azonnal küldjük a csomagot a számlával együtt. Amennyiben Díjbekérőre van szüksége jelezze az felénk. Sürgős esetben a banki átutalásról szóló igazolást is elfogadjuk. A kiszállítási határidőt a banki beérkezéstől számoljuk. Amennyiben a megrendelés ellenértékének átutalása 5 munkanapon belül nem történik meg, a megrendelést töröljük rendszerünkből, erről a megrendelőnek e-mailt küldünk. A banki fizetés feldolgozása növelheti a szállítási időt! Lásd: Fizetési módok
- Szállítási módok -lásd: választható szállítás
- Vevőszolgálat e-mailben maximum 2 napon belül válaszolunk.
- Kapcsolat: info@hungarybox.hu
- A szerződés létrejön, ha a megrendelés megérkezik a vevőszolgálathoz. Egy adott megrendelés elküldött adatai az elküldést követően már nem módosíthatók, kivéve, ha az ügyfélszolgálattal telefonon egyeztet előtte.
A szerződés nyelve magyar.
Szállítással és fizetéssel kapcsolatos tudnivalókFenntartjuk a jogot, hogy a kiszállítás esetében (házhoz szállításkor) a gyorsabb megoldást válasszuk, a legjobb kiszolgálást, az Ön érdekében.
AZ AKTUÁLIS SZÁLLÍTÁSI DÍJAKÉRT NÉZZE MEG A FOGYASZTÓBARÁTOT A JOBB ALSÓ SAROKBAN:
- A szállítási díjat Ön választhatja ki a vásárlás végén a "kosárban"
- Az utánvét kezelés díja +300 Ft
- A kosár az Önnek legkedvezőbb díjat fogja felajánlani a vásárlás értékétől függően és több lehetőségből is választhat.
- Nagy terjedelmű és nagy értékű csomagok esetén egyedi árak, előzetes egyeztetéssel!
- A csomag feladásáról és várható érkezéséről e-mailben értesítjük Önt. Figyelje a postafiókját!!
- Minimum vásárlás: 1000 Ft
- Csomagok követése
- Bankszámla számunk: UniCredit Bank: 10918001-00000044-60090001. Hivatkozás: a rendelés száma. Hungarybox.com Bt. Érdemes megvárni a visszajelzésünket: "utalás indítható" a készlet miatt , aki igényli annak Díjbekérő pro-forma számlát küldünk ami alapján utalhat. Fizetési határidő: 1-5 nap. Ha ezen idő alatt nem érkezik be az végösszeg, a rendelést töröljük!
- Amennyiben meggondolta magát és nem kívánja mégsem megvásárolni a megrendelt termékeket kérjük jelezze ezt telefonon vagy írásban!
- Banki készpénzes befizetés esetén a banki tranzakciós díj+500 Ft ! ( Inkább utaljon!)
- MPL postai futár házhoz szállítás: >>> Ha sürgős: feladás + 1 nap (legjobb utánvéttel kérni, mert az előre utalás feldolgozása + időbe telik).
- Fizethet bankkártyával is az OTP Simple segítségével :
- Sikertelen bankkártyás fizetés esetén is elküldi a rendszer a rendelést, így azt ha Ön máshogy nem rendelkezik, utánvéttel elküldjük. Ha látjuk, hogy újra megpróbálta bankkártyával és az sikerült, természetesen azt vesszük figyelembe.
- ( A futárnál van lehetőség az utánvétet bankkártyával kifizetni vagy értesítsen bennünket, hogy küldjünk bankkártyás fizetési lehetőséggel számlát.)
- FIGYELEM! Az át nem vett csomagok újra elküldésének a díját a vevő fizeti! A csomag (MPL szállítás esetén) 10 napig a postán várja a gazdáját. Ha ezen idő alatt nem keresi a csomagot a Posta visszaküldi. E-mail, sms stb. üzenetet küldünk. A posta is és mi is, a vevő több forrásból értesül, hogy van átveendő csomagja, amit megrendelt.
- Külföldi vásárlóknak: Bankkártyával kell kifizetni – mert akkor nincs nagy banki költség ( 2 EUR) és amennyiben van érvényes EU-s adószámuk, ellenőrzés után visszafizetjük a kártyára az ÁFA összegét. A számlát pedig a csomagban küldjük. A szállításnál a külföldieknek szóló szállítási módot kell bejelölni, amennyiben 2 kg alatti csomagot kér, ha nagyobb rendelést szeretne leadni abban az esetben e-mailt írjon előbb.
AZ AKTUÁLIS SZÁLLÍTÁSI DÍJAKÉRT NÉZZE MEG A FOGYASZTÓBARÁTOT A JOBB ALSÓ SAROKBAN:
FUTÁR SZOLGÁLTATÓINK:
MPL postai futár házhoz szállítás.
(Tipp:legjobb utánvéttel vagy bankkártyával fizetni, mert az előre utalás feldolgozása több időbe telik)
Mit tartalmaz a szállítási díj? A csomag garantált idejű kiszállítását, az értéknyílvánítást azaz a csomag biztosítási díját, az azonosító számot amely megfelel az ajánlott szolgáltatásnak ez alapján a nyomkövetést, az SMS szolgáltatást, a papír alapú értesítést, hogy melyik postára viszik a csomagot, ha nem tudta átvenni a megadott címen.
- Olcsó, kényelmes, gyors, pontos.
- SMS-t és/vagy e-mailt kap a postától, a csomag érkezéséről.
- Mi e- mailben értesítést küldünk, az azonosító számról és hogy mikor várható a csomag érkezése.
- Ajánljuk ezt a szolgáltatást, ha ön a megadott szállítási címen tartózkodik és át tudja venni a csomagot.
- MPL posta futár telefon: 06-40-46-46-46 E-mail: Ugyfelszolgalat@posta.hu
Postán, Posta Ponton maradó ( MOL, COOP, AUTOMATA) szolgáltatás (PM) érte kell menni a Postára! A vásárlás folyamán ki tudja választani a Postát, Posta Pontot (MOL, COOP) vagy Csomagautomatát, ahová kéri a csomagját. Budapestre és a megyeszékhelyekre és a kisebb településekre feladás + 1-2 nap.
- Olcsó, kényelmes, kiszámítható.
- SMS-t kap a postától, a csomag érkezéséről
- Ajánljuk ezt a szolgáltatást, ha ön nem tudja átvenni a csomagot otthon, vagy a munkahelyén. Akár az esti órákban is átveheti a Postán. Értesítést küldünk, az azonosító számról és hogy mikor várható a csomag érkezése. Figyelje az e-mailjeit!
- A határ menti külföldi vásárlóinknak lehetőségük van közeli Magyar Postára, Postán Maradóra kérni a csomagot.
- Tipp: Budapest 72 posta (1087 Budapest VIII. Baross tér 11/c.) éjjel-nappali nyitva tartással üzemel. Hétfő-Vasárnap: 00:00-24:00 (a csomagot csak 22:00 órig lehet átvenni)
- INGYENES: 30 ezer+1 forint feletti vásárlás esetén bankkártyával vagy előre utalással.
MPL ÜZLETI CSOMAG
Nagyszerűen egyszerű!
- A csomagtételek sokfélék, eltérő méretűek és tömegűek lehetnek. Előfordul, hogy szállításukhoz többféle szolgáltatást igénybe kell venni. Ezért terjesztettük ki az MPL Üzleti csomagot egyszerűsített szolgáltatástartalommal a nem szerződéses vállalkozóknak és magánszemélyeknek is.
- Kérheti küldeményének garantált egy munkanapos kézbesítését.
- Háztól házig visszük csomagjait, amelyek útját honlapunkon és mobil applikációnkon keresztül a nap 24 órájában nyomon követheti.
- Ön dönt a kézbesítés helyszínéről: küldeményeit címezheti akár átvételi helyeink egyikére is. A PostaPontra való és Csomagautomatás kézbesítése előnye, hogy a címzett a szokásos napi útvonalába illesztheti és akár egy tankolással, bevásárlással, csekkfeladással egyidejűleg is intézheti a csomagátvételt.
- PostaPontra való kézbesítés esetén a címzett elektronikus értesítést (e-mailt vagy sms-t) kap a csomag érkezéséről, amennyiben az elérhetőségét megadta. Ezt követően a csomagok a feladó rendelkezésétől függően 5 vagy 10 munkanapon keresztül vehetők át. A lejárati idő előtt két nappal a címzett részére ismételt elektronikus értesítést küld a Posta. A PostaPontokra történő címzés esetén a feladható küldemény maximális tömege 20 kg lehet.
- A Csomagautomaták a nap 24 órájában, országszerte hozzáférhetőek. Az átvétel egyszerű és gyors, nincs sorban állás, csak néhány gombnyomás. Az automata diszkrét megoldást kínál: nem kell munkahelyre, vagy otthonra rendelni, 20 kg-ig bármilyen súlyú csomag átvehető.
- Küldje postára csomagjait! A postai csomagátvétel egy rendkívül költséghatékony és kényelmes megoldás, amelyet az ország legkiterjedtebb hálózata lát el. Használatával címzettje időt, Ön pedig költséget takaríthat meg. A postai PostaPontokra történő címzés esetén a feladható küldemény maximális tömege 30 kg lehet.
GLS csomagpont:
GLS házhozszállítás
SÚLY ÉS MÉRETHATÁROK
Maximális tömeg
- Címhelyre címezve: 40 kg
- Postára címezve: 30 kg
- PostaPontra és csomagautomatába címezve: 20 kg
Méretek
- Legkisebb méret: 120 x 175 mm
- Hosszúság max. 2400 mm
- Hosszúság + szélesség + magasság együttesen max. 3000 mm
MPL automaták:
Az automatáknak 3 féle rekesze van, azokba kisebb csomagok is feladhatók:
- S (max. 31x25x7 cm),
- M (max. 50x31x16 cm),
- L (max. 50x31x35 cm).
- GLS HÁZHOZ SZÁLLÍTÁS
- GLS csomagpont
- PACKETA* csak előre fizetéssel bankkártya vagy előre utalás.
Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles a rendelet 1. számú mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek), valamint az ott meghatározott körben azok tartozékai és alkotórészei (a továbbiakban - jelen pontban - együtt fogyasztási cikként hivatkozva) eladása esetén.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Jótállási jogok
A Vásárló a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben alapján főszabályként kijavítási és a „Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pontban felsorolt esetekben kicserélési és pénz visszatérítési igénnyel élhet jótállási igényként az Eladó felé.
A Vásárló a kijavítás iránti igényét választása szerint az Eladó székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
Érvényesítési határidő
A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
- a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
- b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
- c) 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadásakor indul, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Ha a Vásárló a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok
A kijavítás kezelésekor az Eladónak törekedni kell arra, hogy a kijavítást 15 napon belül elvégezze. A kijavításra nyitva álló határidő a fogyasztási cikk átvételekor indul.
Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során az Eladó részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a vásárló eltérő rendelkezése hiányában az Eladó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a vásárló részére visszatéríteni.
Vásárló az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy számára a tájékoztatást elektronikus úton vagy a Vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.
Amennyiben az Eladó nem tudja a fogyasztási cikket 30 napon belül kijavítani:
- ha a Vásárló ehhez hozzájárult, számára a kijavítás teljesíthető későbbi határidőben, vagy
- amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül ki kell cserélni, vagy
- amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, de a fogyasztási cikk cseréjére sincs lehetőség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell számára a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül visszatéríteni.
Amennyiben a fogyasztási cikk 4. alkalommal hibásodik meg a Vásárló jogosult:
- az Eladó felé kijavítási igényel fordulni, vagy
- a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a vételár arányos leszállítását kérni az Eladótól, vagy
- a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztási cikket az Eladó költségére kijavítani vagy mással kijavíttatani, vagy
- amennyiben a Vásárló ezen jogaival (kijavítás, árleszállítás és mással kijavíttatás az Eladó költségére) nem él, vagy ezekkel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára 8. napon belül a fogyasztási cikket ki kell cserélni, ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell nyolc napon belül visszatéríteni számára.
Kivételek
A „Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pont alatt írt előírások az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a motoros vízi járműre nem vonatkoznak.
Ezen termékek esetében is köteles törekedni azonban az Eladó arra, hogy a kijavítási igényt 15 napon belül teljesítse.
Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.
A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.
Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.
Három munkanapon belüli csereigény
Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli cserteigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.
Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?
Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Az Adatkezelési tájékoztató módosítása:
Szavatossági és jótállási igények kezelése
A szavatossági és jótállási igényeket a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet szabályai szerint kell eljárnunk, amely meghatározza azt is, hogy miként kell az igényét kezelnünk.
Kezelt adatok
A rendelet alapján a nálunk bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet vagyunk kötelesek felvenni, amelyben rögzítjük:
- a) az Ön nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,
- b) az Ön és közöttünk létrejött szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,
- c) a szerződés teljesítésének időpontját,
- d) a hiba bejelentésének időpontját,
- e) a hiba leírását,
- f) szavatossági vagy jótállási igénye alapján az Ön által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá
- g) a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.
Amennyiben Öntől a megvásárolt terméket átvesszük, erről átvételi elismervényt kell kiállítanunk, amelyen fel kell tüntetni
- a) az Ön nevét és címét,
- b) a dolog azonosításához szükséges adatokat,
- c) a dolog átvételének időpontját, továbbá
- d) azt az időpontot, amikor Ön a kijavított dolgot átveheti.
Az adatkezelés időtartama
A vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni
Az adatkezelés jogalapja
Az adatkezelés jogalapja a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet [4. § (1) bekezdés és 6. § (1) bekezdés] szerinti jogi kötelezettségeknek való megfelelés [Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pont szerinti adatkezelés].